Thursday, September 29, 2011

The 8th months ++

Soalan pertama semua orang.  Apa yang saya dah boleh buat?  To make it short; pada usia 8 bulan saya sudah hampir tumpuh gigi, saya sudah boleh duduk sendiri, saya sudah mula membaca jawi (saya sudah pandai membaca tulisan rumi 4-5 bulan lepas.. huhuhu), saya sudah dapat faham beberapa instruction ringkas seperti bila mummy mula menyanyi secara sumbang lagu tepuk amai-amai maka hendaklah saya menepuk tangan.

  Saya suka bila orang kata saya stylo.. persoalannya,stylo kah saya?

Inilah akibatnya jika saya ditinggalkan kepada mummy tanpa supervision ayah.  Abang2 saya akan bebas melakukan apa sahaja kepada saya.  Ini membuatkan saya berasa geli & juga geli hati.  Tetapi saya gembira kerana ikatan ukhwah kami semakin terjalin baik.  Abang2 & kakak2 sya dapat menerima kehadiran saya dengan baik terutamalah kakak Tampok & abang Oneng.  Kakak Bobbi pula asyik mahu berkongsi makanan saya sehinggakan biskut lembik saya pun di jilat hingga licin.  Jadinya apabila mummy mahu suapkan makanan bagi saya mummy terpaksa menyediakan satu mangkuk lagi untuk kakak bobby.  Nasib baik juga saya tidak teringinkan makanan kakak Bobbi.

Dinner di sebuah restoran.  Badan saya sedikit susut kerana saya sedang demam akibat dari terlalu banyak travel & gigi saya sedang keluar dari gusi.

Memakai snow cap ayah di rumah & jangan tak tahu gambar saya yang bawah, kanan tu telah terpilih sebagai gambar favourite di dalam flickr community.  

Semasa pulang ke kampung nenek ketika kami sekeluarga menyertai rombongan meminang pak cik sepupu sebelah ayah saya.  Kami sempat mengunjungi pantai & saya merasa sangat gembira melihat laut yang terbentang luas. Ingin sekali saya bermandi manda & bermain pasir.

Aktiviti di Putrajaya sementara menunggu appointment ayah bersama kawan ayah.  


1 comment:

  1. chwah!!! ada flicker tuh...kui kui...cik kentang..bila kita nak wat gak?

    ReplyDelete