Monday, June 6, 2011

Sehari di Putrajaya



Kami ke Putrajaya pada hari cuti wesak yang lepas.  Kata adults untuk membawa saya berjalan-jalan tapi sebenarnya mereka mahu menjimatkan kos kerana Putrajaya hanyalah sepelaung dari rumah saya. Akhirnya saya setuju aje (dari tak ke mana langsungkan.. sudahlah hari2 saya cuma berbaring di atas katil hinggakan rambut saya pun banyak gugur sebab terlalu banyak berbaring)
Seronok juga saya kerana banyak pokok yang cantik.. Dalam gambar, kat belakang saya adalah pokok bamboo. Cantik kan!  Sesuai dengan konsep Go Green yang mummy selalu sebut2kan.  Kata mummy cloth diaper yang dibelinya untuk saya dibuat dari daun bamboo & sangat bagus untuk alam sekitar.  Cuma kata mummy lagi bukannya mummy tak nak pakaikan saya cloth diaper tu, cuma mummy kekurangan masa untuk mencuci.  Hmmm.. alasan.

Lama juga kami duduk kat situ hinggakan saya sudah mula menari sebab saya sudah mula merasa bosan.









Akhirnya saya kepenatan, lalu saya minum susu & berehat sekejap.  Tengoklah, saya sudah pandai memegang botol sendiri tapi kalau saya tak ada mood saya akan refuse untuk pegang.  Makanya seseorang kenalah memegangnya untuk saya.




Seperti biasa, kena ada gambar keluarga.  Jangan tanya saya kenapa.. saya sendiripun confuse




 Lunch.. adults lah, bukan saya.  Saya cuma berputih mata






  Kami singgah sekejap di Masjid Sultan Mizan.  Saya dengar mummy merungut mengenai ruang solat kerana tiada pemisah antara jemaah lelaki & perempuan.  Tetapi, keseluruhan masjid ini sangat cantik.  Gambar di sebelah kanan ada kubah masjid di bahagian dalam.  Kiri; ayah sedang solat.

Akhir journey.. saya yang keletihan semasa perjalanan pulang ke rumah.  Overall, saya gembira kerana dapat jalan-jalan.


2 comments:

  1. jangan belajar dari mummy ye bab kiri kanan tu...sila check dengan aunty dulu lain kali, ok!

    ReplyDelete
  2. haha.. ops, salah ke aunty.. mummylah yang ajar tu. Blame her! Blame her!

    ReplyDelete